सुदर्शन सापकोटा
काठमाडौं असोज ३०
एभ्को समूहले विभिन्न परियोजनामा लिएको ऋण नतिरेकाले माछापुच्छ्रे बैंकको आम्दानी घटेको छ । यसबाट बैंकका सेयरधनी प्रभावित भएका छन् । एभ्को समूह अन्तर्गतका एभ्को इन्टरनेसनल कस्मिक अटोमोबाइल कस्मिक एयरमा बैंकले दिएको ऋण नउठेकाले नाफा घटेको हो ।
समूहमा गएको एक अर्ब २४ करोड रुपैयाँ कर्जा उठाउन बाँकी छ । नाफाको अधिकांश हिस्सा जोखिम कोषमा राख्नु परेकाले नाफा घटेको हो । गाडी बिक्री गर्ने एभ्को इन्टरनेसनलमा मात्र करिब ४५ करोड रुपैयाँ फसेको छ । यससँगै रियलस्टेट र सेयरमा पनि बैंकको लगानी उठेको छैन ।
प्रवाह भएको ऋण पहिलो तीन महिना नउठे कुल कर्जाको २५ प्रतिशत ६ महिनामा ५० र एक वर्षमा सत् प्रतिशत नोक्सानी व्यवस्था गर्नु पर्छ । माछापुच्छ्रेले गत ६ वर्ष यता लगानीकर्तालाई लाभांश दिएको छैन ।
बैंकको अपरिष्कृत हरहिसाव विवरणमा गत वर्ष ८६ लाख नाफा देखाइएको छ । अघिल्लो वर्ष बैंकले ७ करोड ३३ लाखभन्दा बढी नाफा कमाएको थियो । अघिल्लो वर्ष २.३२ प्रतिशत रहेको खराब ऋण अहिले ४.१७ प्रतिशत छ । सम्भावित नोक्सानी व्यवस्था ३४ करोडभन्दा माथि छ ।
एभ्कोले नतिरेको ठूलो रकमका लागि जोखिम कोषको व्यवस्था गरिसकेकाले दुई वर्षपछि भने बैंकको नाफा राम्रो हुने बैंकको दाबी छ ।
'कर्जा उठाउन हामी कानुनी बाटोमा लागिसकेका छौं,' उनले भने । कानुनी प्रकि्रया स्वरुप बैंकले एभ्को समूहका विनिता राजभण्डारी प्रधान साजयप्रसाद प्रधान रविन्द्रप्रसाद प्रधानलाई कर्जा सूचना केन्द्रको कालो सूचीमा राखिसकेको छ । बैंकको डुबेको कर्जा उठाउन धितो लिलाम बिक्रीको प्रकि्रयासमेत थालिसकेको छ ।
'सबै कर्जा डुब्ने अवस्थामा छैन । अधिकांश हामीले मिलाइ सक्यौं,' भण्डारीले भने, 'धितो बिक्रीबाट रकम उठ्ने अवस्था छ ।'
एभ्कोले माछापुच्छे्र बैंकमार्फत प्रतितपत्र एलसी खोलेर कोरियाली कम्पनी हुन्डाइको सान्ट्रो गाडी बिक्रीका लागि ल्याएको थियो । बिक्रीका लागि ल्याएका १ सय ६७ वटा गाडीको पैसा बैंकलाई तिरेको छैन । जबकी उसले ग्राहकसँग पैसा उठाइसकेको थियो ।
बैंकको नाममा रहेको गाडीको पैसा भुक्तानी नभएकाले बैंकले ग्राहकको नाममा गाडी पास गरिदिएन । यसले गाडीको पैसा भुक्तानी गरिसकेका ग्राहकले एभ्को समूह विरुद्ध आन्दोलन नै गर्नु पर् र्यो । नेपाल राष्ट्र बैंक उपभोक्ता माचको रोहबरमा बैंकले ग्राहकको सजिलोका लागि ५३ वटा गाडीको ब्लुबुक उपलब्ध गराएको थियो । पछि ग्राहक आफैले पैसा भुक्तानी गरेपछि गाडी पाएका थिए ।
एभ्कोलॆ ग्राहकबाट पैसा लिएर नामसारी नगरिदिएको समाचार सार्वजनिक भएपछि कोरियास्थित हुन्डाइ कम्पनीका उच्च अधिकारीको एक टोली आएर छानबिन गरेका थिए । त्यसपछि एभ्कोलाई नेपालका लागि हुन्डाईको अधिकृत बिक्रेताबाट हटाइएको थियो । अहिले एभ्कोका सबै बिक्री केन्द्रहरु बन्द छन् ।
कसरी बिगि्रयो एभ्को ?
करिब १० वर्षअघि एभ्को समूहले एउटा महत्वकांक्षी योजना लिएर आयो । विभिन्न बैंकसँग कर्जा लिएर उसले दुई ठूला आकारका जहाज ल्याएर सस्तोमा भारत र बंगलादेश उडान गर् यो । सामान्यतया ३ हजार रुपैयाँ लाग्ने विराटनगर-काठमाडौं उडानमा कस्मिकले १ हजार ९ सय रुपैयाँमा टिकट बिक्री गरेको थियो । प्रत्येक उडानमा सहभागीमध्येबाट एक जनालाई मोटरसाइकल उपहार दिने योजनासमेत ल्यायो ।
धान्न सक्नेभन्दा बढी घाटा खाएर उसले हवाइ उडान व्यवसायमा अरु समकक्षी कम्पनीहरुलाई पछि पार्न यो योजना ल्याएको थियो । त्यसबेला उसका प्रतिस्पर्धी बुद्ध एयर र यति एयरलाइन्स थिए । एभ्को समूहको वास्तविक समस्या कस्मिक एयरबाट सुरु भयो ।
कारोबारबाट घाटा दिनहुँ बढ्ने र त्यहीअनुसार उसले बैंकमा तिर्नु पर्ने ऋणको आकार पनि बढ्न थाल्यो । बैंक कर्जासँगै कस्मिक एयरले सरकार विमानस्थल र इन्धनमा पनि ठूलो रकम तिर्नु पर्ने भयो । जुन अझै तिर्न बाँकी छ ।
एभ्को समूहले कस्मिक इङयाङ मोटरसाइकल नेपालमा उत्पादन गर्ने प्रयास गर् यो । उत्पादन गरेको मोटरसाइकल बिक्री गरेर बजार हिस्सा बढाउनका लागि आफैले प्रवद्र्धन गरेको वित्तीय संस्था कस्मिक फाइनान्सबाट ऋण दियो । यो मोटरसाइकलले बजारमा कुनै प्रभाव पारेन । यसले कस्मिक फाइनान्समा समेत असर पर् यो । अहिले मोटरसाइकल उत्पादन गर्ने कम्पनी बन्द छ ।
एक मात्र आधिकारिक बिक्रेताका रुपमा कोरियाली कम्पनी हुन्डाइको गाडी बिक्रीमा पनि समस्या आयो । समग्र असरले यो समूह ऋण तिर्न नसक्ने अवस्थामा पुग्यो । हाल यसका साचालकहरु सम्पर्कविहीन छन् ।
कस्मिक फाइनान्स
आफु निकट र आफ्ना कम्पनीहरुलाई कर्जा दिनका लागि एभ्को समूहले कस्मिक फाइनान्स साचालन गरेको थियो । समूहले आफ्ना कम्पनीमा लगानी गर्न नयाँ फर्महरु खोलेर कर्जा दिएको थियो । फाइनान्सबाट कुल कर्जाको ७० प्रतिशतसम्म एभ्को समूहअन्तर्गतकै व्यक्तिहरुले ऋण लिएका थिए । जुन कर्जा पछि उठेन ।
कर्जा नउठेपछि कम्पनीको पुँजी क्षय नै भएको थियो । कस्मिक फाइनान्सको वित्तीय स्वास्थ्य दिनदिनै बिगि्रन थालेपछि राष्ट्र बैंकले त्यसका साचालक तथा प्रवद्र्धकलाई बोलाएर आफ्नो सेयर हिस्सा घटाउन वा सम्पूर्ण सेयर बिक्री गर्न निर्देशन दियो । एभ्कोले नयाँ समूहलाई सम्पूर्ण सेयर बिक्री गरेर बाहिरियो ।
कस्मिक फाइनान्सको कर्जा तत्काल चुक्ता गर्न सक्ने अवस्थामा एभ्को समूह नभएकाले नयाँ समूहले त्यो ऋणसमेत खरिद गरेर फाइनान्स सकार्नु परेको थियो । हाल सफल रुपमा साचालन भइरहेको यो फाइनान्समा अझै पनि पुरानो केही ऋण उठ्न बाँकी छ ।
कहाँ चुक्यो माछापुच्छे् ?
एभ्को समूहले सुरुमा पाँच करोड रुपैयाँ ऋण लिएर माछापुच्छे्र बैंकसँग कारोबार सुरु गर् यो । एयरलाइन्स मोटरसाइकललगायत आधा दर्जन कम्पनी साचालन गरिरहेको एभ्को समूह माछापुच्छे्र बैंकसँगै अन्य आधा दर्जन बैंकको ग्राहक सजिलै बन्यो । कम्पनीको कारोबार बढीरहेको र आफ्नो भरपर्दो ग्राहक अरुले लैजाने हो की भन्ने प्रतिस्पर्धामा बैंकहरु लागेको बुझेपछि एभ्कोले कर्जाको रकम बढाउन थाल्यो । अन्य बैंकहरुले पनि कर्जा दिन थाले ।
आफ्नो ग्राहक अरुले लैजाने भयले माछापुच्छे्र बैंकले एभ्कोलाई रिझाउन थाल्यो । जसले गर्दा माछापुच्छे्र बैंकमा एभ्को निर्भरता वढेसँगै कर्जाको आकार पनि वढ्यो । जुन विस्तारै एभ्कोको सम्पतिले धान्नै नसक्ने भयो । आफ्नो सम्पतिबाट धान्न नसक्ने भएपछि एभ्को समूहले बैंकसँग टाँढिन थाल्यो । बैंकले कर्जा उठाउन कडाइ गर्न थालेपछि ऋण नतिर्न समूहले अख्तियार दुरुपयोग अनुसन्धान आयोग उजुरी हाल्नेदेखि अदालतसम्म गयो ।
बैंकले कर्जा उठाउनका लागि धमाधम लिलाम बिक्रीको सूचना सार्वजनिक गर्न थालेको छ । यससँगै एभ्को समूहले भन्सारबाट नछुटाएका ९० वटा गाडी ल्याएर बिक्री गर्ने योजना बैंकले बनाएको छ । सरकारसँग मिलेर बैंकले ती गाडी ल्याएर बिक्री गर्नका लागि पहल गरिरहेको छ । ती गाडी ल्याएर बिक्री गर्ने प्रयास सफल भए बैंकको ठूलो रकम उठ्छ । बैंक थापाथलीमा रहेको एभ्कोको करिब तीन रोपनी जग्गा बिक्री गर्न लागिपरेको छ ।
No comments:
Post a Comment
thanks for comment